tisdag 20 september 2022

Älvan: Vilket är barnens favoritdjur? Varför?

Har ni funderat över vilka som är era favoritdjur?

Barnen på Älvan har gjort just detta!

Vad är ett favoritdjur? Vad är en favorit? Att man älskar varann!

- Kanin: De är söta!

- Dinosaurie: De kan gå så häftigt!

- Svarta Kaniner: Jag har en svart kanin hemma.

- Dinosaurie: De kan bita.

- Lejon: De kan ryta.

- Tiger: Jag har en tiger hemma.

- Enhörning: Jag har en enhörning hemma.

- Enhörning: Jag tycker om de.

- Lejon: Det är ett farligt djur!

- Triceratops: De har horn.

- My little pony: De har färger på hornet.

- Katt: De biter inte.

- Katt: Jag har en hemma.

- Hund: En kompis har en hund.

Barnen ska lära känna sina favoritdjur genom olika aktiviteter framöver.

Enligt läroplanen (Lpfö 18, s. 13-14) ska förskolan ge varje bar förutsättningar att utveckla kunskaper om djur såväl som att ge uttryck för egna uppfattningar.